Uw e-mailing heeft 5 seconden tijd!

Hoe lang bekijkt ú een e-mailing? Juist. Heel kort! U heeft zelf dus ook vijf seconden tijd om de aandacht van uw lezer vast te houden. Uw e-mailing heeft dus een hele goede binnenkomer nodig. Een trigger! Eén zin die ervoor zorgt dat uw mailing daadwerkelijk gelezen wordt.
 

E-mailing: promise, picture, proof & push!

Het doel van een e-mail campagne is de lezer 'iets te laten doen'. Doorklikken naar uw website, bijvoorbeeld. Een mail heeft daarom een andere opbouw dan bijvoorbeeld een persbericht. Een persbericht wordt vaak geschreven volgens de omgekeerde piramidevorm: de belangrijkste informatie komt eerst, daarna volgt een uitwerking hiervan. Voor informatieoverdracht is dat prima. Maar moet de lezer nog iets doen, dan werkt het niet. Wilt u dat uw lezer op de call-to-action button klikt? Gebruik dan de 4P's - Promise, Picture, Proof en Push. Een voorbeeld vindt u bij de tips!
 

E-mailing? Wees concreet!

Uw bedrijfsgeschiedenis? Niet interessant voor in uw e-mailing. Producteigenschappen? Ook niet boeiend. Te veel vaktaal? Fout!
Wat is dan wel goed? Uw mailing vertelt uw lezer wat uw product of dienst hem oplevert en zet aan tot het nemen van actie. Bijvoorbeeld het sturen van een e-mail of het bezoeken van uw website.
 

Ken uw doelgroep!

En zorg voor relevante content - een mailing met een boodschap die in de lijn van de interesses van de lezer ligt. Dat vergroot het doorklikpercentage enorm! Benadruk het voordeel voor de lezer en ‘spreek’ duidelijke taal. Of laat Tekst aan Zet dat voor u doen.
 

Event driven e-mails: hieperdepiep... hoera!

De best werkende e-mailings zijn 'event driven mailings'. Een heel bekend voorbeeld hiervan is natuurlijk de verjaardagsmail. Uw klant is jarig is en u verstuurt een e-mail met de boodschap: 'Gefeliciteerd met uw verjaardag! Als cadeau ontvangt u van ons 15% korting op uw volgende aankoop!' Het doorklikpercentage bij event driven mailings is dubbel zo hoog als bij reguliere e-mailings.
 

Tekst aan Zet schrijft uw e-mailing

Nog geen inspiratie? Geen punt. Vanuit een telefonische briefing en/of aan de hand van uw eigen ‘pennenvruchten’ (her)schrijft Tekst aan Zet uw mailing!

>>> Vertel mij wat het schrijven van een e-mailing kost!
 

SNEL CONTACT OPNEMEN!