Een webtekst = direct duidelijk

Op de eerste pagina van uw website moet in een paar regels direct al de informatie staan waar uw lezer naar zoekt. De internetsurfer is ongeduldig. Hij klikt snel weg als uw webtekst hem geen herkenning biedt en niet vertelt wat hij verwacht. Maar let op! Dat hij snel informatie wil, betekent nog niet dat hij ook snel is.
 

Slak op de digitale snelweg

De gemiddelde mens leest van een scherm ongeveer de helft langzamer dan wanneer hij van papier leest. Snel informatie willen en langzaam lezen: dat botst. Bied daarom de informatie aan in de omgekeerde piramide vorm. Probeer daarbij zo veel mogelijk te zeggen, met zo weinig mogelijk woorden.

 

Een webtekst gaat over voordelen

Ga in uw webtekst altijd uit van de voordelen voor uw klant. Producteigenschappen benoemen is prima, maar koppel daaraan altijd het voordeel voor uw klant. Kost dat u veel tijd? Bel dan Tekst aan Zet.

 

Een webtekst = veel kopjes

Korte alinea’s met daarboven duidelijke kopjes zorgen ervoor dat uw lezer in een oogopslag de aangeboden informatie kan scannen. Hij opent uw pagina, leest in vogelvlucht de kopjes en leest dan verder. Of niet. Kopjes in een webtekst zijn daarom onmisbaar! En dan is het ook nog belangrijk dat die kopjes verwijzen naar relevante content...

 

Uw webtekst past bij u en bij uw klant

Ieder bedrijf heeft een eigen stijl. Een eigen bedrijfscultuur. Uw klant ‘proeft’ hiervan door het lezen van uw teksten. Daarom is het schrijven van een webtekst veel meer dan het opvolgen van een paar tips met de titel ‘Hoe schrijf ik een goede webtekst?’. Uw webtekst past bij u en zet de lezer aan tot actie. Meer informatie opvragen, bijvoorbeeld.

 

Uw webtekst door Tekst aan Zet laten schrijven?

Een goede webtekst is als het even kan ook een SEO-webtekst. Origineel. Duidelijk. Eenvoudig. Passend bij u, prettig leesbaar voor uw klant, vindbaar voor de zoekmachines.

>>> Ja, laat mij weten wat het schrijven van een webtekst kost!

 

SNEL CONTACT OPNEMEN!